Nous faisons tout ce que nous pouvons pour que nos enchères soient justes et transparentes. Veuillez prendre connaissance des informations suivantes avant d'enchérir et d'acheter.

Inscription et acomptes

Pour miser, l'inscription est gratuite. Un acompte remboursable peut vous être demandé. Attention, vous devez présenter une pièce d'identité avec photographie (par ex. permis de conduire ou passeport) lors de votre inscription sur le site de vente.

Toute vente aux enchères est sans réserve

Chaque article est vendu au plus offrant le jour de la vente aux enchères, sans offre minimum ni prix de réserve. Les propriétaires ne sont pas autorisés à enchérir sur les articles qu'ils mettent en vente. Les mises sont irrévocables et toute vente est définitive. Si vous êtes le plus offrant lorsque l'encanteur annonce que le lot a été vendu, vous êtes le nouveau propriétaire de cet article.

Tout est vendu « en état et non livré »

Nous vous recommandons de vous rendre au site de la vente aux enchères pour examiner tout article que vous souhaitez acheter avant de miser le jour même de la vente. Vous pouvez également envoyer quelqu'un sur le site de la vente aux enchères pour examiner l'article à votre place.

Frais de transaction pour les acheteurs

Les enchérisseurs gagnants se doivent de payer un frais de transaction :

  • Chaque lot acheté sera sujet à un frais de transaction de (a) 10 % pour les lots vendus de 10 000 $ et moins ou de (b) 3,85 % sur tous les lots vendus de plus de 10 000 $ allant jusqu'à 33 500 $ avec un frais minimum de 1 000 $ par lot ou de (c) 1 290 $ sur tous les lots de plus de 33 500 $ (dans la devise de la vente aux enchères). Le frais de transaction s'applique sur tous les achats sur site, en ligne ou par procuration et sera levé pour les achats faits en personne lors des ventes aux enchères agricoles sur site à la ferme.
  • Les exceptions suivantes s'appliqueront à ce qui précède. Chaque lot acheté sera sujet à un frais de transaction de :
    • Japon – (a) 10 % pour les lots vendus de 500 000 ¥ et moins ou de (b) 3,85 % sur tous les lots vendus de plus de 500 000 ¥ allant jusqu'à 3 400 000 ¥ avec un frais minimum de 50 000 ¥ par lot ou de (c) 130 000 ¥ sur tous les lots de plus de 3 400 000 ¥;
    • Royaume-Uni – (a) 10 % pour les lots vendus de 5 000 £ et moins ou de (b) 3,85 % sur tous les lots vendus de plus de 5 000 £ avec un frais minimum de 500 £ par lot.

Paiement et prise de possession

Les achats doivent être payés intégralement dans les sept (7) jours qui suivent la fin de la vente aux enchères.
Les acheteurs ne peuvent retirer les articles du site de la vente aux enchères avant que la facture ne soit payée intégralement.
Si Les Encans Ritchie Bros. ne peuvent donner un titre de propriété libre sur un achat, l'acheteur aura droit à un remboursement complet du prix d'achat.

Lisez les modalités et conditions de mise

Ces renseignements sont fournis à titre indicatif seulement. Lorsque vous prenez part à une vente aux enchères, vous devez prendre connaissance et accepter les modalités et conditions (comprises dans le catalogue de vente et lorsque vous accédez à une enchère en ligne) avant d'enchérir. Veuillez prendre connaissance des modalités et conditions dans leur intégralité.

Additional Notes

VAT

VAT and other DUTIES as they may apply are the BUYER'S RESPONSIBILITY. The following rules apply to purchases made in auctions that take place physically inside the European Union.

Value Added Tax (VAT) will apply in the following cases:

  1. Items that remain in the country where the auction takes place.
  2. Companies that are registered in the country where the auction takes place.
  3. EU buyers who fail to provide a valid VAT number and/or EU buyers who fail to provide valid proof of transport (complete CMR) within 90 days after the invoice date.
  4. Non EU buyers who fail to provide correct and complete Export Documents to RBA within the 90 days since invoice date.

Valid proof of transport for EU buyers:

A valid CMR document must mention the Ritchie Bros company as the sender in box 1, lot number and full lot description in box 6, signature of the receiver in box 24, plus the rest of the usual information.

Valid proof of transport for Exportation:

Official Customs documents provided by the corresponding Customs Authorities. The corresponding Ritchie Bros company must appear as the exporter on the export document. The lots must be clearly described and identifiable. We require the final proof of export (i.e. "exit confirmation" or "goods departed" confirmation). A document showing intention is not considered sufficient.

Important notice for Non-EU buyers

Buyers that will export the goods out of the European Union (non-EU buyers) are required to pay a deposit on all pieces of equipment bought at the auction. The deposit equals the local standard VAT rate calculated on the purchase price of the equipment. This deposit will be refunded to the nominated bank account of the buyer within five (5) business days after presentation of Proof of Final Export. This Proof of Final Export can be provided by your customs broker or freight forwarder. Non-EU Buyers should provide accurate bank details in order to facilitate timely refund of deposits.

To avoid the VAT deposit Non-EU buyers can engage the services of RB Logistics:

RB Logistics
The Netherlands
Tel. +31 168 392200
Fax. +31 168 392250
logistics@rbauction.com

European Union Machinery Directive

Effective January 1, 1995
Certain items in this auction may require CE-marking. Items that are not CE-marked are offered for sale on the condition that any buyer intending to sell or use such item within the European Union will take the necessary measures to certify the item, if and as required under the European Union Legislation on Machinery implemented in the national legislation of the relevant member countries. The purchaser is responsible for all costs related to certification and upgrading. Please contact the manufacturer or his authorized representative within the EU for details.

Bonded Free Zone

The auctions of Moerdijk (NL), St-Aubin (FR) and Ocana (ES) are conducted in a bonded free zone. Certain items identified in the sale day listing catalogue, or otherwise announced at the auction, as "Not Duty Free Circulation EU" have not been entered into the European Union. It is the purchaser's responsibility to satisfy requirements of any kind in respect to the importation of any items into the European Union, or any other country. Such responsibility includes compliance with laws and regulations of the country including payment of taxes and duties, obtaining proper approvals and complying with any other requirements. The purchaser will engage his own broker. Ritchie Bros will not charge Value Added Tax (VAT) on these lots if properly cleared. Nominal documentation charges to the buyer for clearing the free zone will apply. Customs brokers will be on site to provide this service.