Nous faisons tout ce que nous pouvons pour que nos enchères soient justes et transparentes. Veuillez prendre connaissance des informations suivantes avant d'enchérir et d'acheter.
Pour miser, l'inscription est gratuite. Un acompte remboursable peut vous être demandé. Attention, vous devez présenter une pièce d'identité avec photographie (par ex. permis de conduire ou passeport) lors de votre inscription sur le site de vente.
Chaque article est vendu au plus offrant le jour de la vente aux enchères, sans offre minimum ni prix de réserve. Les propriétaires ne sont pas autorisés à enchérir sur les articles qu'ils mettent en vente. Les mises sont irrévocables et toute vente est définitive. Si vous êtes le plus offrant lorsque l'encanteur annonce que le lot a été vendu, vous êtes le nouveau propriétaire de cet article.
Nous vous recommandons de vous rendre au site de la vente aux enchères pour examiner tout article que vous souhaitez acheter avant de miser le jour même de la vente. Vous pouvez également envoyer quelqu'un sur le site de la vente aux enchères pour examiner l'article à votre place.
Vérifiez nos frais d’acheteur avant de placer une mise.
Les achats doivent être payés intégralement dans les sept (7) jours qui suivent la fin de la vente aux enchères.Les acheteurs ne peuvent retirer les articles du site de la vente aux enchères avant que la facture ne soit payée intégralement.Si Les Encans Ritchie Bros. ne peuvent donner un titre de propriété libre sur un achat, l'acheteur aura droit à un remboursement complet du prix d'achat.
Chaque enchère est assujettie à nos conditions générales des mises et des ventes. Veuillez les examiner attentivement avant de faire une offre.
Auction Company License #303043
Real Estate transactions are administered by Greg Cripps, Re/Max. Phone +1.403.347.7103.
Certain Manufactured Homes and/or Relocatable Industrial Accommodations may not conform to the Alberta Safety Codes Act and/or the Alberta Building Code. For additional information please visit www.municipalaffairs.alberta.ca
On-site bidder registration will commence two (2) days prior to the auction. You are welcome to preview the equipment in the yard prior to bidder registration; however, catalogs will not be available until two days prior to the auction. This ensures that listing catalogs contain the most complete, correct and up-to-date information available.
Items purchased that require a Title or Registration Certificate must be paid for by certified check on the day of the auction; otherwise, all Titles and Registration Certificates will be mailed to the purchaser ten (10) banking days after payment is received.
GST Canadian Good and Services Tax (GST) of 5% will be charged on applicable items purchased at Alberta auctions.GST/HST registrants may be able to claim an Input Tax Credit for GST paid, click here for general eligibility rules.
Canadian Good and Services Tax (GST) of 5% will be added to the purchase price of all applicable items. Goods arranged for export by the buyer from Canada with a third-party carrier and accompanied with appropriate documentation will be refunded the GST. In addition, services provided by Ritchie Bros. (such as the administrative fee) will not be subject to GST.
Purchases in Canada are payable in Canadian funds. Custom House Currency Exchange will be on-site at the auction to assist with foreign currency transactions. They can be contacted at the Edmonton toll-free line: 1.800.210.4468.
Most United States manufactured equipment returns to the U.S. duty free. The importation of certain diesel engines (or equipment with diesel engines) is prohibited unless the diesel engine is covered by a U.S. EPA certificate of conformity. Some equipment may require modifications to meet U.S. import and safety regulations. To avoid potential problems, please contact your customs broker or one of the brokers listed below. A customs broker and international truckers will be on-site at the auction to assist you.
Pacific Customs Brokers Ltd1.888.908.6638rba@pcb.ca